Hudební agentura / Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

Lucie Silkenová

·  Lucie je vyhledávaná sopranistka pro operní i koncertní příležitosti, stálý host Národního divadla v Praze, vystupuje s významnými dirigenty, orchestry a soubory po celé Evropě a své posluchače si našla i v Japonsku, jižní Americe či Africe.

·  Po studiích u prof. I. Kusnjera na HAMU rozvíjela své umění na řadě mistrovských kurzů v zahraničí (Anglie, Německo, Itálie, Rakousko, Španělsko), získala 1. cenu na mezinárodní soutěži v Lyonu (2008), 2. cenu na mezinárodní pěvecké soutěži A. Dvořáka v Karlových Varech (2009) a byla semifinalistkou mezinárodní soutěže Hanse Gabora Belveder (2013)

·  Vystupovala s BBC Symphony Orchestra v Londýně (Jiří Bělohlávek), s Budapest Festival Orchestra na turné po Evropě (Iván Fischer), s Českou filharmonií absolvovala turné v USA (Jiří Bělohlávek), s Orquestra Sinfônica do Estado de São Paulo koncertovala v Brazílii (Osmo Vänskä).

·  Představila se v mnoha operních rolích, např. v roli Kleopatry (Händel: Julius Caesar), Paminy (Mozart: Kouzelná flétna), Corilly (Donizetti: Poprask v opeře), Rosiny (Rossini: Lazebník sevillský), Gildy (Verdi: Rigoletto), Lišky Bystroušky (Janáček: Liška Bystrouška) či Lízy (Lehár: Země úsměvů).

·  Lucie začínala svoji divadelní kariéru na prknech SeMaForu, kde po boku Jiřího Suchého a Jitky Molavcové hrála a zpívala celkem 7 let. Dalším odskokem od klasiky byla role sopranistky Corilly v muzikálu Fantom Opery od A. L. Webbera, ve kterém účinkovala v letech 2014-2016.

·  Podílela se na nahrávce opery B. Martinů Čím lidé žijí s Českou filharmonií za řízení J. Bělohlávka, která získala Cenu Anděl 2019. Na svém kontě má také sólové nahrávky pro Supraphon, Český rozhlas a společnosti Navona Records a Arco Diva.

·  Lucie je sólistkou Ústřední hudby Armády ČR. Věnuje se soukromě i pěvecké pedagogické činnosti. Je patronkou Nadačního fondu Slunce pro všechny, který pečuje o lidi s postižením od narození až po stáří.

 

Programové tipy:

OD HUBIČKY K RUSALCE
Smetana, Janáček, Dvořák, Martinů
Ladislava Vondráčková - klavír

SHAKESPEARE – SONETY V HUDBĚ
Spoluúčinkuje DUO TERES
Lucia Fulka Kopsová - housle
Tomáš Honěk - kytara

VÁNOČNÍ NOC ......   

Michna z Otradovic, Bach, Mozart, Weber, Koledy
Tadeáš Prokop – zpěv, housle
Jan Rezek – violoncello, Barbora Prokopová – klavír


 

 

Recenze:

CLASSICAL SOURCE

Peter Reed

..."As with the rest of the cast, these Czech artists were entirely at home with the opera in probably the most idiomatic reading I’ve heard. The smaller roles – Svatopluk Sem’s trenchant foreman, Luděk Vele’s pompous Mayor, his self-righteous wife given a vivid cameo by Jana Hrochová, and their sulky daughter Karolka simply but directly portrayed by Lucie Silkenová – summed up mean-spirited village life brilliantly"...

Více na: http://www.classicalsource.com/db_control/db_concert_review.php?id=13595

Jenůfa with the Czech Philharmonic

Jenna Dougles

..."Jaroslav Březina was appropriately cad-like as Števa; he sang in a defensive, declamatory way, yet his sound felt less free than it could have. We're curious to hear him in a more friendly role. Other highlights included Svatopluk Sem's friendly, pointed baritone as Stárek, and Lucie Silkenová's clear, cutting soprano as Karolka, the mayor's daughter. Plus, we loved Marta Reichelová's trouser-role chops as Jano, the young boy who is delightedly learning to read, and who becomes the bearer of bad news, as the first to discover the frozen body of Jenůfa's baby on her wedding day. Marta was cute as a button, with an exciting zing to her sound"...

Více na: http://www.schmopera.com/in-review-jenufa-czech-philharmonic/

'Music of surpassing beauty' - 5 stars

Cara Chanteau

Given that Jenůfa was Janácek’s breakthrough opera, where he evolved his instantly recognisable musical language – forged from the distinctive melody of Moravian speech patterns and inflexions – the South Bank’s concert performance provided an unmissable opportunity to hear the work performed by native Czechs, with Finnish Karita Mattila as a powerfully haunted Kostelnička.

Jenůfa (a queenly Adriana Kohútková), pregnant and in love with an unreliable Števa (Jaroslav Březina) is abandoned by him. His half-brother Laca ends up slashing Jenůfa’s cheek in an anguished access of love and frustration (a boyishly clear tenor in Aleš Briscein), and whose recoiling from marrying Jenůfa on learning of the child’s existence drives the Kostelnička, Jenůfa’s step-mother, to drown the baby, in the hope of preserving what she believes is Jenůfa’s only chance of happiness. Only Janácek, basing his libretto on a play by a female playwright and bereaved father himself, would have depicted this character musically with such tenderness.

 

In Czech the stress invariably falls on the first syllable of a word, and hearing native singers instantly makes sense of Janácek’s every musical line. Likewise, the Czech Philharmonic under Jiří Bělohlávek have this music in their blood, allowing Janácek’s jagged, swaggering folk rhythms to suddenly bloom into music of surpassing beauty.

Fotogalerie

Foto: Radovan Boček
Foto: Radovan Boček
Foto: Lenka Silberhornová
Foto: Lenka Silberhornová
Foto: Karolina Korandová
Foto: Karolina Korandová
Foto: Národní divadlo
Foto: Národní divadlo
Foto: Prague House Brussels
Foto: Prague House Brussels
Foto: Pražské Jaro
Foto: Pražské Jaro
Foto: Podblanický hudební podzim
Foto: Podblanický hudební podzim
 
 
Gustav Mahler Festival Fly United Lesní společnost Ledeč nad Sázavou Klasika Plus ATDK