Kateřina Englichová
jedna z nejvyhledávanějších harfenistek své generace a držitelka Pražské hudební ceny. Vystupuje po celé Evropě, Severní Americe, Japonsku, Hong Kongu a na Novém Zélandu. Spolupracovala s umělci jako Mstislav Rostropovich, Josef Suk, Gerard Causee, Václav Hudeček, Cynthia Phelps, Carol Wincenc, Michel Lethiec, Robert Stallman, Michael Kofler a s mnoha soubory včetně Škampa Quartet, Pražák Quartet, Haas Quartet a Wihan Quartet. Kateřina Englichová pravidelně spolupracuje s českým hobojistou Vilémem Veverkou, v duu “K2” se sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou, Alžbětou Poláčkovou a s Bohemia-Luxembourg triem s flétnistou Carlo Jansem a violistkou Jitkou Hosprovou. Působila v porotě Israel Harp Competition a je profesorkou hry na harfu na Pražské konzervatoři. Účinkovala na mnoha mezinárodních festivalech jako Tanglewood a Tucson Music Festival v USA, Music by the Red Sea v Izraeli, Pacific Music Festival v Japonsku, Rencontres Musicales d‘Evian a Festival d‘Ile de France a v České republice na festivalech Pražské jaro, Pražský podzim, Dvořákova Praha, Festival B. Martinů, Za poklady Broumovska, Lissa Musica a mnoho dalších. Englichová debutovala v americkém Weill Recital Hall, Carnegie Hall, v New Yorku v roce 1998. Její debut s Českou filharmonií se uskutečnil v lednu 2008. Mezi další pozoruhodná místa, kde vystoupila v Beethoven Saal v Bonnu, v Berlínské filharmonii, Auditorio Nacional de Musica de Madrid, Concertgebeuw Amsterdam, City Hall Hong Kong, Longy School of Music Boston, Broad Theater Los Angeles, Rudolfinum v Praze ad. Sólově vystoupila s Philadelphia Orchestra, San Francisco Chamber Orchestra, Concerto Soloists of Philadelphia, Hong Kong City Chamber Orchestra, Budapest Symphony Orchestra, Česká filharmonie, Pražská komorní filharmonie PKF, Český národní symfonický orchestr, Prague City Orchestra, Filharmonie Brno, George Solti Chamber Orchestra, Talich Chamber Orchestra, Suk Chamber Orchestra, Haas Chamber Orchestra, Brandemburg Symfonie Orchester aj. Kateřina Englichová často iniciuje nová díla současných skladatelů, jako jsou Jiří Gemrot, Zdeněk Lukáš, Martin Hybler, Petr Wajsar, Eric Sessler, Luboš Sluka, Jindřich Feld, Sylvie Bodorová, Patrick Zimmerli a další. Kateřina Englichová uvedla v Praze českou premiéru Ginasterova Koncertu pro harfu, Schnittkeho Koncertu pro hoboj a harfu i koncertu Franka Martina Trois danses pour harp et hautbois. Pro festival Pražské jaro uvedla českou premiéru Tanec Ariadny pro harfu a perkuse Murraye Schafera a také koncertní a komorní díla Isanga Yuna. Kateřina Englichová natočila jako sólistka nebo komorní hráčka na více než 45 kompaktních deskách natočených pro vydavatelství jako Supraphon, Harmonia Mundi, Discover International a New World, Exton Japan nebo Arco Diva. Spolupracovala se americkou flétnistkou Carol Wincenc, klavíristou Martinem Kasíkem a dlouholetá spolupráce s hobojistou Vilémem Veverkou jí dovedla až l nahrávce CD „Impressions“s kompozicemi Clauda Debussyho, novou adaptaci Ravelova „Tombeau de Couperin“ pro hoboj a harfu Otomara Kvěcha a premiéry děl českého skladatele Luboše Sluky. Její nahrávka Brittenova Ceremony of Carols s Kühnovým dětským sborem byla vybrána jako CD roku 2019. Řadu let také spolupracuje se sopranistkou Kateřinou Kněžíkovou a společně vydaly v roce 2021nové CD “K2” s repertárem Bohuslava Martinů, Leoše Janáčka, Petra Ebena a Benjamina Brittena. V roce 2022 vydala novou nahrávku s houslistkou Silvií Hessovou s názvem „Nocturne“, s repertoárem pro housle&harfu včetně skladeb A.Rubinsteina, M.Ravela nebo Johna Williamse - Schindler‘s list. Englichová se podílela na nahrávce Ceremony of Carols Benjamina Brittena (verze se smíšeným sborem) s Martinů Voices a Lukášem Vasilkem jako sbormistrem. V lednu 2024 vydala sólové album „As time goes by“ s rozmanitým repertoárem – od francouzského impresionismu, české hudby, jazzem inspirovaných skladeb až po skladby pro ní napsané a věnované - Suita “The deep blue sky” od Laury Caramellino. Kateřina Englichová spolupracovala s dirigenty jako Leonard Bernstein, Riccardo Muti, Wolfgang Sawallish, Simon Rattle a další, s Claudiem Abbadem (v GMJO) a jako sólistka s Jakubem Hrůšou, Zdeňkem Mácalem, Jiřím Bělohlávkem, Ondřejem Kukalem, Heiko Matthias Forsterem, Veiga Jardim, abychom jmenovali jen některé. Kateřina Englichová získala mezinárodní cenu Pro Musicis, 1. cenu v Mezinárodní soutěži “Torneo International di Musica” v Itálii, Concerto Soloists ve Filadelfii, Wien Musikwettbewerb, harfové soutěži E.Herbert-Hobin v USA a Cenu laureáta Spolku pro komorní hudbu při České filharmonii. Studovala na Pražské konzervatoři, na Curtisově hudebním institutu ve Filadelfii (je držitelkou Fulbrightova stipendia) a na Hochschule für Musik Hanns Eisler v Berlíně. Vedla mistrovské kurzy v USA (Curtis Inst. of Music, Juilliard School of Music, Miami Uni., Arizona State Uni., atd.), Kanadě (Toronto, Montreal), Hong Kongu, Velké Británii (RAM), Itálii, Lucembursko a Česká republika . Kateřina Englichová vyučuje hru na harfu a komorní hru na mezinárodních letních kurzech Ameropa, od roku 2005 vyučuje na New York University Prague a v letech 2010-2013 na Hudební škole hlavního města Prahy. Od září 2020 je profesorkou hry na harfu na Pražské konzervatoři. Kateřina Englichová je členkou mezinárodních soutěžních porot a předsedkyní poroty první české harfové soutěže Karla Patrase v Praze, poslední ročník pořádaný v roce 2022. Byla také porotkyní v největší harfové soutěže v Izraeli v roce 2018. Byla členkou výboru v Nadaci Plaváček, která podporuje znevýhodněné děti v jejich kulturních aktivitách. Je členkou Dvořákovy společnosti a WHC.
www.englichova.cz
Youtube/katerinaenglichova
Facebook/Instagram/katerinaenglichova
Spotify